Digitalizace a ekologický přístup ve společnosti Interporto Padova

Odolná technologie značky Panasonic podporuje společnost Interporto Padova a její proces digitalizace směrem k vyšší produktivitě, účinnosti a také udržitelnosti logistiky

PRAHA, 9. června 2020 – Areál o velikosti 1 100 000 m2 (z celkové velikosti 2 miliony) s 310 000 kontejnery a 6 000 vlaky odbavovanými každý rok: to jsou jen některá čísla společnosti Interporto Padova, vnitrostátního lídra v oblasti infrastruktury, zásobování, vývoje a řízení logistiky a platforem kombinované dopravy pro přepravu zboží.

Společnost Interporto, založená v roce 1973, je součástí klíčových silničních, železničních a námořních komunikačních tras pro severovýchodní Itálii a Evropu. Každý den se z areálu vypravuje asi dvacet nákladních vlakových souprav, které pravidelně spojují nejdůležitější italské a evropské přístavy.

Hlavním cílem společnosti Interporto je rozvíjet kombinovanou dopravu. Ta na dlouhých trasách upřednostňuje železniční dopravu místo silniční dopravy, která zůstává prostředkem pro závěrečné úseky (50–100 km). Tento model byl inspirován ve velkých přístavech na severu Evropy, jako je Rotterdam nebo Hamburg, kde se nákladní doprava odbavuje především po železnici nebo řekách. Model umožňuje společnosti Interporto Padova stát se jedním z klíčových hráčů „zelené revoluce“. V té hrají hlavní roli investice do inovací, infrastruktury, technologií a služeb.

„Pro zefektivnění provozů v Interporto je stěžejní zavedení inovativních IT nástrojů,“ uvádí Cristiano Ruffini, IT manažer ve společnosti Interporto Padova. „Ze své podstaty zahrnuje kombinovaná doprava řadu subjektů, které je třeba plynule a efektivně koordinovat. Zde přichází ke slovu technologie: bez nich bychom čelili paradoxu, kdy bychom museli řešit zásadní byrokratické komplikace, a ohrozili tak veškeré snahy dopravu zefektivnit.“

Během uplynulých let investovala společnost Interporto do moderních řešení. Počínaje automatizovanými branami, které okamžitě regulují vjezd a výjezd vozidel na posledním úseku. To zajišťuje rychlý přístup a výrazně snižuje náklady a emise škodlivých plynů.

Při příjezdu řidiči projíždějí portálem vybaveným kamerou, která detekuje registrační značku tahače nebo přívěsu, počet naložených jednotek a přítomnost nebezpečného zboží. Díky těmto informacím mohou pracovníci společnosti Interporto ověřit operace, které musí vozidlo vykonat. Jakmile se u samoobslužných stanic provede několik jednoduchých úkonů, silniční vozidla pokračují k oblasti terminálů, kde jsou obsloužena pomocí manipulačních zařízení, aby následně opět projela automatickou bránou.

Aby se možnost sledovacích a řídicích operací v reálném čase rozšířila také na personál v terénu a obsluhující manipulační zařízení, společnost Interporto Padova se rozhodla zavést i profesionální, odolné mobilní přístroje. Poslední dva roky patří k vybavení terminálu maximálně odolné tablety TOUGHBOOK G1, které v kombinaci se speciálním softwarem umožňují bezproblémové řízení pracovního provozu.

Panasonic TOUGHBOOK G1 je maximálně odolný 10,1” tablet s operačním systémem Windows 10, který se vyznačuje vysokým výkonem a dlouhou výdrží baterie (až 11 hodin). Je ideálním zařízením pro mobilní pracovníky – díky 10bodovému, displeji multi-touch, voděodolnému digitalizačnímu stylusu s certifikací IP55 a flexibilnímu portu lze použít k zobrazování dokumentů a snímků v HD kvalitě přímo v terénu. Díky možnostem připojení to zajišťuje efektivní komunikaci. Konfigurace flexibilního portu umožňuje firemním uživatelům využít starší verze připojovacích portů v kombinaci s robustním, maximálně odolným a lehkým zařízením.

TOUGHBOOK G1 je díky certifikacím MIL-STD 810G a IP65 navržen a testován tak, aby odolal extrémně náročným podmínkám. Variabilita jeho příslušenství z něj dělá ideální nástroj pro jakékoli prostředí, ať už při nošení na ruce nebo při ukotvení ve vozidle. Přesně tak to probíhá ve společnosti Interporto Padova, kde jsou tablety používány ve dne v noci mobilními pracovníky, kteří vykonávají delikátní kontrolní úkony pro přepravní vozidla, ať už prší, sněží nebo svítí slunce. Operátoři pomocí G1 nepřetržitě přijímají a odesílají informace a zajišťují provozní kontinuitu díky připojení LTE, a to i přes vysoké kovové konstrukce, jako jsou jeřáby a stěny kontejnerů. Tablet se používá také v kokpitu vozidel pro manipulaci s kontejnery: provozní údaje jsou přenášeny v reálném čase také těmto řidičům, a to bez obav ze silných vibrací nebo extrémních teplot.

„Zavedení těchto profesionálních zařízení nám umožnilo digitalizovat řadu operací, které doposud vyžadovaly řízení pomocí tužky a papíru – výrazný krok směrem k produktivitě, spolehlivosti a přenosu dat a také k úspoře spotřebního materiálu,“ doplňuje Ruffini.

„V prostředí společnosti Interporto Padova, kde se v maximální míře realizuje náš závazek vůči produktivitě a efektivitě, je poskytování profesionálních a zároveň odolných nástrojů pro práci v terénu naprosto nezbytné,“ uzavírá Federico Alessandro Padovani, vedoucí pro regionální trh v Itálii, Panasonic Mobile Solutions. „Jsme rádi, že se můžeme zapojit do procesu digitalizace takové důležité infrastruktury, jakou je společnost Interporto Padova, která se snaží o ekologizaci a větší udržitelnost dopravního odvětví a logistiky.“