LEKCE V MODERNÍ KOMUNIKACI

DÍKY UPGRADU SVÉHO ANALOGOVÉHO SYSTÉMU NA KOMBINOVANÝ IP SYSTÉM POSUNULA KLADENSKÁ STŘEDNÍ ŠKOLA SVOU KOMUNIKAČNÍ INFRASTRUKTURU NA NOVOU ÚROVEŇ.

Střední škola v Kladně se již nemusí nijak omezovat v oblasti komunikace poté, co si nechala nainstalovat nový komunikační systém.

Střední průmyslová škola stavební a Obchodní akademie ve středočeském Kladně donedávna využívaly dva samostatné analogové systémy PBX od firmy Panasonic, které byly nainstalovány již před 25 lety a jejichž omezené možnosti začínaly komplikovat komunikaci mezi zaměstnanci.

K dispozici nebyla například čísla s přímou provolbou, takže všechny příchozí hovory musela přepojovat sekretářka školy, což způsobovalo nemalou administrativní zátěž a potenciální organizační komplikace.

Starý komunikační systém byl vybaven pouze analogovými vstupními linkami, takže ve většině místností nemohli učitelé telefonovat přímo či přijímat hovory.

Navíc v každé budově byl nainstalovaný odlišný systém PBX Panasonic, což působilo potíže při údržbě. Analogové přípojky byly zřízeny před tak dlouhou dobou, že již nikdo neznal ani konkrétní zapojení. Celkově lze říci, že původní stav telefonního systému školu výrazně omezoval v efektivní komunikaci.

Škola potřebovala řešení, kdy by každá místnost měla vlastní telefon se samostatnou linkou, volání přímým číslem, funkci zobrazení ID volajícího a seznam zmeškaných a přijatých hovorů. Nic z toho původní zastaralý analogový systém nepodporoval, takže bylo jasné, že je nejvyšší čas na pořízení modernější verze systému.

Škola již byla vybavená novou strukturovanou kabeláží sítě LAN, čímž vznikla vhodná příležitost přejít při upgradu telefonního systému rovnou na nejnovější IP technologii.

Projekt realizovala místní firma ISC Communication Czech a.s. a jako technické řešení doporučila chytrý kombinovaný PBX systém KX-NS500 od firmy Panasonic, přičemž jediná komunikační jednotka tohoto systému zajistila telefonický provoz v obou budovách.

Základní jednotka systému může podporovat od 6 vstupních a 18 vnitřních linek až po 288 vnitřních linek při použití rozšiřujících jednotek. Uživatelé mají také přístup k dalším funkcím, jako je připojení mobilních zařízení, integrované hlasové schránky a služby e-mailu, stejně jako informace o přítomnosti. 

Vrozená flexibilita

Různé místnosti ve škole byly kromě dvou bezdrátových telefonních systémů KX-TGP600 vybaveny 44 kusy SIP telefonů KX-HDV130. Díky novému systému bylo také možné vybavit ředitele a jeho zástupce vlastním bezdrátovým DECT telefonem (KX-TCA285). Takovou mobilitu a flexibilitu předchozí systém, starý více než 20 let, zkrátka nemohl poskytnout.

Přenosný bezdrátový DECT telefon KX-TCA285 je tenký a lehký, a je tak ideálním pomocníkem do pracovního prostředí vyznačujícího se značnou mobilitou a aktivitou. 

„S novým IP systémem mohou zaměstnanci v rámci školy telefonovat zdarma“

Zařízení KX-TCA285 je vybavené funkcí redukce šumu, kterou lze aktivovat pouhým stisknutím tlačítka. Je tak zajištěna efektivní, pohodlná a zřetelná komunikace. Tato funkce potlačuje okolní hluk a výrazně přispívá k čistšímu a zřetelnějšímu přenosu hlasu.

 

DECT Telefon KX-TCA285 navíc automaticky nastavuje hlasitost sluchátka tak, aby bylo stále dosaženo snadno slyšitelné úrovně, je-li identifikován hluk při přechodu z klidné místnosti do hlučného prostředí – díky tomu úživatel telefonuje s mnohem vyšším komfortem a bez stresu. Tato funkce je obzvlášť vhodná právě pro hlučné prostředí ve školách. 

Ušetřený čas 

Skutečnost, že nový systém podporuje přímou volbu, výrazně šetří čas sekretářce školy. Již nemusí osobně zvednout každý příchozí hovor a přepojit jej, protože kdokoli, kdo chce volat komukoli ve škole a zná jeho číslo, tak může rychle a snadno učinit sám. 

„učitelé oceňují, že nyní při příchozím hovoru vidí údaje o volajícím, včetně jeho jména“

Clemens Kerpes, Obchodní manažer pro komunikační řešení společnosti Panasonic pro východní Evropu uvedl: „V České republice se jedná o známý scénář, mnoho škol má podobně staré analogové PBX systémy.

Přechodem na IP systém získají možnost realizovat interní hovory bez dodatečných nákladů, snadno v případě potřeby přidávat nové telefonní linky a mají postaráno o údržbu systému díky vzdálené servisní správě.

Učitelé oceňují, že nyní při příchozím hovoru vidí údaje o volajícím, včetně jeho jména."